TYM 120 KM
Model TYM T1204
Jest ciągnik koreańskiego producenta z serii T1304/ T1204. Wyposażony jest w cztero-cylindrowy turbodoładowany silnik Common Rail DEUTZ o pojemności 3621 cm3 wspomagany intercoolerem generujący moc 117 KM. Dodatkowo posiadający filtr cząstek stałych oraz dodatek adblue dzięki czemu spełnia standardy normy emisji spalin EURO IV. Napęd przekazywany jest przez 32 biegową w pełni zsynchronizowaną przekładnię z rewersem elektrohydraulicznym wyposażoną w półbieg przełączany pod obciążeniem. Podnośnik, wyposażony w dodatkowy siłownik wspomagający obsługiwany jest elektrohydraulicznie (EHR) i posiada funkcję tłumienia drgań. Jego udźwig wynosi 5000 kg. Sterownik podnośnika posiada opcje zarządzania pracą na uwrociach oraz podczas jazdy do tyłu. Wałek WOM może pracować w trybie manualnym lub automatycznym. Załączany jest elektrohydraulicznie i dysponuje trzema prędkościami – 540/750/1000. Układ hydrauliczny wyposażony jest w 3 pary gniazd. Bogate wyposażenie standardowe – wygodny fotel operatora, klimatyzacja, radio MP3, halogeny robocze do prac polowych, kamera cofania z monitorem, pneumatyczny układ hamulcowy (jedno i dwu-obwodowy), sprężone powietrze w kabinie do przedmuchiwania filtra powietrza lub czyszczenia kabiny, gniazdo elektryczne 3 pin, zaczep przesuwny drabinkowy z belką polową (Scharmueller) czyni go idealnym ciągnikiem spełniającym wymagania polskich gospodarstw. Dodatkowo może być wyposażony w ładowacz czołowy i/lub przedni podnośnik TUZ.
SILNIK |
|
Producent silnika / Typ | DEUTZ TCD3.6L |
Pojemność / Liczba cylindrów | 3621 ccm / 4 |
Moc | 117 KM / 2200rpm |
Typ / Pozostałe dane | Turbo / Intercooler / AdBlue |
Norma emisji spalin | TIER 4 |
Maksymalny moment obrotowy | 480 Nm / 1400rpm |
Filtr powietrza | Podwójny suchy |
Alternator | 12V, 120A |
PRZEKŁADNIA | |
Liczba biegów przód / tył | 32/32 , półbieg pod obciążeniem |
Rewers | Elektrohydrauliczny |
Biegi pełzające | Standard |
Prędkość maksymalna | 40km/h |
Prędkość minimalna (obroty nominalne) | 130m/h |
Prędkość minimalna (1500 obr/min) | 235m/h |
Załączanie przedniego napędu (4×4) | Elektrohydrauliczne |
Załączanie blokady mechanizmu różnicowego tylnego mostu / przedniego mostu | Elektrohydrauliczne |
Sprzęgło | Wielotarczowe mokre |
WOM | |
Prędkości WOM | 540/540E(750)/1000 obr./min |
Załączanie WOM | Elektrohydrauliczne |
Automatyczny tryb pracy WOM | Standard |
UKŁAD HYDRAULICZNY | |
Typ pompy | Podwójna pompa zębata |
Liczba gniazd hydrauliki zewnętrznej | 6, sterowane mechanicznie |
Wydajność pompy hydraulicznej | 76 l/min (hydraulika zewnętrzna) + 34l/min (wspomaganie) |
Ciśnienie max. układu hydraulicznego | 190 bar |
Zespół sterujący ładowaczem czołowym | Standard |
PODNOŚNIK I ZACZEP | |
Sterowanie | EHR |
Udźwig podnośnika | 5000kg |
Rodzaj sprzęgu | Uchwyty hakowe, kat. II |
Zaczep drabinkowy (Scharmueller) | Automatyczny górny zaczep transportowy z belką polową |
HAMULCE | |
Rodzaj | Tarczowe mokre, sterowane hydraulicznie |
Pneumatyczna instalacja hamulcowa | Standard, 2/1-obwodowa |
ZBIORNIK / POJEMNOŚĆ | |
Zbiornik paliwa | 176l (paliwo) + 20l (AdBlue) |
KABINA | |
System bezpieczeństwa | ROPS/FOPS |
Wyposażenie | Fotel komfort z podłokietnikami – pneumatyczny, klimatyzacja, ogrzewanie, wentylacja, instalacja pneumatyczna z pistoletem, kamera cofania, radio MP3, wycieraczki ze spryskiwaczem przód/tył, 2 reflektory robocze przód/tył, regulowane lusterka, lampa ostrzegawcza |
WYMIARY I MASA | |
Długość | 4300 mm |
Szerokość | 2320 mm |
Wysokość | 2980 mm |
Rozstaw osi | 2530 mm |
Minimalny prześwit | 480 mm |
Minimalny promień skrętu (z hamulcami) | 3860 mm |
Minimalny promień skrętu (bez hamulców) | 4300 mm |
Masa (z obciążnikami 14x32kg) | 4800kg (5250kg) |
OGUMIENIE | |
Wymiary standardowego ogumienia | 420/70 R24 (przednie opony)
520/70 R38 (tylne opony) |
Opcja | 480/65 R24 (przednie opony)
600/65 R38 (tylne opony) |
HARMONOGRAM PRZEGLĄDÓW | |
Pierwszy | 50 mth |
Kolejne | 300 mth
600 mth 900 mth 1200 mth |
– Trójpunktowy wieszak do obciążników przednich
– Dodatkowy obciążnik przedni (32 kg)
– Obciążniki do tylnych kół (216 kg)
– Wymiana obciążników przednich na tylne
– Druga lampa ostrzegawcza (kogut)
– Zaczep przesuwny PitonFix (38 mm)
– Zaczep transportowy manualny (wymiana)
– Włącznik WOM na tylnym błotniku
– 4 sekcja elektrohydrauliczna w systemie LS
– Ładowacz czołowy Pomarol TUR 230
– Chwytak / Krokodyl 1,7m (2-siłownikowy)
– Łyżka do materiałów sypkich 2,0m
– Widły do palet regulowane 1200mm z tulejkami
– Przedni TUZ T20 (udźwig 2000kg)
– Przedni TUZ T20 + WOM (udźwig 2000kg)
– Pług do odśnieżania z uchylnymi lemieszami PV 2.7C (bez pilota)
– Pług do odśnieżania z uchylnymi lemieszami PV3.0C (bez pilota)
* Więcej szczegółów i informacji na temat osprzętu/maszyn dedykowanych w zakładkach: MASZYNY KOMUNALNE i ŁADOWACZE I TUZ-Y
Silnik
Silnik Niemieckiego producenta „DEUTZ POWER SYSTEM, Produkcją jednostek napędowych zajmuje się od 1864r , Znajduję się w ścisłej czołówce światowych producentów silników do maszyn rolniczych a także wielu innych. Model 4 cylindrowy o pojemności 3621ccm zastosowany w ciągnikach marki TYM to bardzo wydajne i oszczędne jednostki, które zamontowane są w modelach 1304, 1204.
Przekładnia
Zaprojektowana i wyprodukowana przez firmę TYM to bardzo wszechstronna konstrukcja. Mechaniczna, synchronizowana z elektrohydrauliczną przekładnią nawrotną o 32 przełożeniach do przodu i 32 przełożeniach do tyłu z jednym półbiegiem pod obciążaniem.
Umożliwia ciągnikowi osiągnięcie prędkości 40km/h co odgrywa szczególnna rolę w transporcie, ale również zminimalizować prędokość do co pozwala zastosować ciągnik np. w warzywnictw.
Tylny TUZ
Tylny podnośnik kat. II z końcówkami hakowymi i jednym siłownikiem wspomagającym o udźwigu 5000kg. Wyposażony w EHR marki BOSH, który oprócz sterowania elektrohydraulicznego umożliwia: regulację pozycyjną, regulację siłową, ustawienie maksymalnego górnego punktu, szybkości opuszczania a także możliwość włączenia amortyzacji podnośnika (co zdecywanie poprawia komfoert a tkaże odciąża TUZ w transporcie).
Przedni Most
Zastosowanie przekładni kontowej w konstrukcji przedniego mostu umożliwia osiągniecie minimalnego promienia skrętu na poziomie mm bez użycia hamulca i nawet mm z użyciem hamulca. A przekłada się to oczywiście na zwrotność i zwinność ciągnika co umożliwia lepsze manierowanie między budynkami przeszkodami a także pozwala zaoszczędzić czas paliwo i poprawić komfort prac polowych.
Rozdzielacz Zewnętrzny
3-sekcyjny rozdzielacz zewnętrzny montowany standardowo w każdym modelu marki TYM, umożliwia nam zamontowania ładowacza czołowego lub przedniego TUZ-a bez konieczności zajmowania sekcji hydraulik zewnętrznej z tyłu lub ingerencji w konstrukcję ciągnik, a wyprowadzony w kabinie joystick sterujący, pozwala na łatwe sterowanie w zasięgu ręki. Rozdzielacz można również wykorzystać do rozbudowania ilość sekcji hydraulik zewnętrznej z tyłu w razie potrzeby.
Ergonomia
Ergonomia ciągnika kształtuje się na bardzo wysokim poziomie. Duża przestrzenna kabina zwiększa komfort fizyczny i psychiczny operator, komfortowy fotel amortyzowany mechanicznie (opcjonalnie może być amortyzowany pneumatycznie) poprawia warunki jazdy po nierównościach. Świetnie rozmieszczony panel kontrolny umożliwia łatwą i komfortową obsługę. Znajdująca się w sztandarowym wyposażeniu klimatyzacja poprawia warunki pracy w upalne dnia a ogrzewanie ciepłą atmosferę w zimne dni.
Kabina
Bardzo mocno przeszklona kabina poprawia widoczność przestrzeni wokół ciągnika co zdecydowanie poprawia warunki pracy ciągnikiem. Duże przeszklone drzwi umożliwiają łatwe wchodzenie do kabiny. Uchylny szyber dach pozwala wpuścić do kabiny trochę świeżego powierza.
Systemy wspomagania kierowcy
Ciągnik ten posiadają w wyposażeniu systemy, które ułatwią codzienną pracę ciągnikiem.
Elektrohydrauliczne załączania blokady mechanizmu różnicowego.
Automatyczne rozłącznie 4WD przy osiągnięciu maksymalnego skrętu kół.
Załączanie 4WD.
Automatyczne podniesienie maszyny przy włączeni przekładni nawrotnej na bieg wsteczny.
Automatyczne podniesienie maszyny przy osiągnięciu maksymalnego skrętu kół.
Automatyczne wyłączenie WOM perzy podniesieniu podnośnika
Kamera Cofania
Standardowo montowana kamera cofania jest świetnym sposobem na poprawę komfortu pracy operatora który już nie ma konieczności odwracani się aby zobaczyć co dzieje się z tyły ciągnika, wystarczy że spojrzy w zamontowany w kabinie wyświetlacz
Wąż z pistoletem instalacji pneumatycznej
Dzięki zamontowanemu w kabinie wężowi z pistoletem operator maże w szybki codzienny sposób poprawić utrzymanie czystości w kabinie co przekłada się na komfort pracy a także użyć do do przedmuchania filtra powietrza silnika lub gniazd hydrauliki zewnętrznej ciągnika w razie potrzeby